top of page

Erinevad juturobotid ning nende funktsioonid


Nagu me teame, vestlusrobotite eesmärk on asendada või täiendada rakendusi veebisaidil, lastes kasutajatel lihtsalt vestluse kaudu teenusega suhelda.




Kuidas need toimivad?


Need arvutiprogrammid, mida üldiselt nimetatakse robotiteks, suudavad töödelda loomulikku keelt ja pakuvad vastuseid kasutajate küsimustele. Mõned sektorid, eriti jaekaubandus, klienditeenindusosakonnad ja isegi pangad on selle tehnoloogia kasutusele võtnud, võimaldades kasutajatel oma süsteeme sama hõlpsalt kasutada, kui nad suhtleks mõne füüsilise inimesega.


Kuid vestlusrobot e-kaubanduse veebisaidil on täiesti erinev panganduse omast. Selles

blogipostituses käsitleme tehisintellekti eri liike, erinevat tüüpi ärivestlusroboteid, nende

rakendusi ja funktsioone. See annab parema arusaama sellest, kui palju juturoboteid on

olemas ja milline oleks just Teie ettevõtte jaoks ideaalne valik.







1. Menüü-/nupupõhised vestlusrobotid


Menüü-/nupupõhised vestlusrobotid on tänapäeva turul kõige tavalisem chatboti tüüp. Kuigi need juturobotid on piisavad, et vastata KKK-dele, mis moodustavad 80% tugi päringutest; jäävad need alla arenenumates stsenaariumides. Näiteks, kui on liiga palju muutujaid või liiga palju informatsioonii, et ennustada kuidas kasutajad peaksid kindlate vastusteni jõudma.


Samuti väärib märkimist, et menüü-/nupupõhised vestlusrobotid on kasutaja soovitud

tulemuse saavutamiseks kõige aeglasemad.




2. Keelepõhised (reeglipõhised vestlusrobotid)


Kui saate ennustada, milliseid küsimusi teie kliendid võivad küsida, võib teie jaoks lahendus

olla keeleline vestlusrobot. Lingvistilised või reeglitel põhinevad vestlusrobotid loovad

vestlusvooge, kasutades loogikat. Esiteks peab määratlema vestlusrobotite keeletingimused.


Tingimusi saab luua sõnade, nende järjestuse, sünonüümide ja muu hindamiseks. Kui

sissetulev päring vastab tehisabilisele määratletud tingimustele, saavad kliendid kiiresti asjakohast abi.


Siin peab aga kindel olema, et iga küsimuse kombinatsioon on määratletud, vastasel juhul ei saa vestlusrobot kliendi sisendist aru. Sellepärast võib keeleline mudel, kuigi uskumatult

levinud, areneda aeglaselt. Need vestlusrobotid nõuavad detailsust ja spetsiifilisust.




3. Märksõnatuvastusel põhinevad vestlusrobotid


Erinevalt menüüpõhistest vestlusbotidest saavad märksõnatuvastusel põhinevad

vestlusrobotid kuulata, mida kasutajad sisestavad ning vastata asjakohaselt. Need vestlusrobotid kasutavad kohandatavaid märksõnu ja tehisintellekti rakendust - loomuliku

keele töötlemist (NLP), et määrata, kuidas kasutajale sobivat vastust esitada.


Seda tüüpi vestlusrobotid jäävad alla, kui nad peavad vastama paljudele sarnastele

küsimustele. NLP vestlusrobotid hakkavad alt vedama, kui mitme seotud küsimuse vahel on

palju märksõnade koondamist.


Üsna populaarne on näha juturobeteid, mis on märksõnatuvastuse ja menüü-/nupupõhised.

Need vestlusrobotid annavad kasutajatele võimaluse proovida oma küsimusi otse esitada või kasutada vestlusboti menüünuppe, kui märksõna tuvastamisefunktsioon annab vale tulemuse või kui kasutaja vajab vastuse leidmiseks rohkem juhiseid.




4. Masinõppe vestlusrobotid


Kontekstuaalne vestlusrobot on palju arenenum kui kolm varem mainitud robotit. Seda tüüpi vestlusrobotid kasutavad masinõpet (ML) ja tehisintellekti (AI), et mäletada vestlusi

konkreetsete kasutajatega, et aja jooksul õppida ja kasvada. Erinevalt märksõnatuvastusel

põhinevatest robotitest on kontekstuaalse teadlikkusega vestlusrobotid piisavalt nutikad, et

ennast täiustada vastavalt sellele, mida kasutajad küsivad ja kuidas nad seda küsivad.


Näiteks kontekstuaalne vestlusrobot, mis võimaldab kasutajatel toitu tellida; chatbot salvestab iga vestluse andmed ja saab teada, mida kasutajale meeldib tellida. Tulemuseks on see, et kui kasutaja vestleb selle vestlusrobotiga, mäletab ta nende kõige tavalisemat tellimust, kohaletoimetamise aadressi ja makseteavet ning lihtsalt küsib, kas ta soovib seda tellimust korrata. Selle asemel, et vastata mitmele küsimusele, peab kasutaja lihtsalt vastama jaatavalt ja toit on valmis!


Kuigi see toidu tellimise näide on elementaarne, on lihtne mõista, kui võimas vestluskontekst võib olla AI ja ML abil. Iga vestlusboti lõppeesmärk peaks olema pakkuda paremat kasutajakogemust võrreldes olemasoleva olukorraga. Vestluskonteksti võimendamine on üks parimaid viise selliste protsesside lühendamiseks tehisabilise kaudu.




5. Hübriidmudel


Ettevõtted armastavad AI-vestlusrobotite keerukust, kuid neil pole alati vajaminevaid andeid

ega suuri andmemahtusid. Niisiis, valitakse tihti hübriidmudel. Hübriidmudel pakub mõlemast maailmast parimat – reeglipõhiste vestlusrobotite lihtsust koos AI-robotite

keerukusega.




6. Häälrobotid


Üha rohkem on ettevõtted hakanud kasutama häälpõhiseid vestlusroboteid või häälbotte.

Virtuaalsete assistentidega, nagu Apple Siri ja Amazoni Alexa, on häälrobotid viimase paari

aasta jooksul populaarsust kogunud just nende mugavuse tõttu. Kliendil on palju lihtsam

rääkida kui kirjutada. Hääljuhtimisega vestlusrobot toob kergema kogemuse otse lõppkliendile.



Niisiis, milline vestlusboti tüüp sobib Teile?


Asetades end oma kasutajate kingadesse ning mõeldes nende väärtustele ja nõudlustele, saate kiirelt aru, kui oluline on tehisabiline just Teie jaoks. Kas vestluskontekst mõjutab seda

väärtust oluliselt?


Teine asi, mida tuleb arvestada, on Teie sihtkasutajabaas ja nende UX-eelistused. Mõned

kasutajad võivad eelistada, et vestlusrobot juhendaks neid visuaalsete menüünuppudega,

mitte avatud kasutuskogemusega, kus nad peavad vestlusbotilt otse küsimusi esitama.

Mõndadel juhtudel võivad lihtsad menüünupud olla ideaalne lahendus.





Millised on chatboti levinuimad rakendused?



Kohtumiste ajakava või broneerimisrobotid


Kohtumiste ajastamise või broneerimise juturoboteid leiab tavaliselt tervishoiu-, lennufirma- ja hotellitööstuses. Need robotid aitavad klientidel broneerida teenindusaegu kohtumiseks ettevõttega, kellega nad suhtlevad.


Kohtumisrobotid on sageli seotud Google'i kalendriga, nii et kui klient broneerib kohtumise,

salvestatakse see automaatselt kalendrisse, luuakse sündmus ja saadetakse meeldetuletused nii kliendile kui ka ettevõtte esindajale. Personal kasutab neid juturoboteid ka intervjuude ajastamiseks värbamise eesmärgil.


Ettevõtetel, kus toimub palju broneerimist ja ajakava planeerimist, teenib see robot eesmärki.

Mõned selle kategooria vestlusbotide tüübid on:

  • HR Bot kohtumiste ja intervjuude ajastamiseks

  • Healthcare Bot kohtumiste broneerimiseks

  • Travel Bot lendude broneerimiseks

  • Hotel Booking Bot tubade ja teenuste broneerimiseks

  • Aktiivsete kasutajate arvu lugeja



Klienditoe vestlusrobotid


Kui keegi ütleb sõna „chatbot”, tuleb meil kõigil ilmselt meelde kuidas oleme kunagi

jutustanud klienditeeninduse tehisabilisega. Seda tüüpi robotid täidavad kõiki ülesandeid, mida klienditoe esindaja teeks. Sellised funktsioonid nagu ööpäevaringne kättesaadavus,

kiired ja lihtsad lahendused, kiirvastused ja reaalajas vestlusvõimalused on ideaalseks

vahendiks klienditeeninduse parandamiseks. See mitte ainult ei paranda suhtlust ettevõtete ja kliendibaasi vahel, vaid loob nendega ka lojaalsuse. Samuti koguvad nad klientide tagasisidet ja edastavad selle meeskonnale.


Mõned seda tüüpi vestlusrobotid on:

  • Jaemüügitoe robot tootesarjaga seotud päringute käsitlemiseks. Seda kasutatakse ka toodete otse müümiseks.

  • Telecom Bot pakub klientidele mugavust oma arvet kontrollida, sooritada makseid, laadimisplaane jne. Samuti hangib see teenusega seotud kliendipäringuid.

  • Techdeski robot, mis aitab töötajatel süsteemi ja teenuste juurdepääsuga seotud probleemide korral ühenduse luua sisemise tehnilise toe meeskonnaga. Botti kasutatakse ka kinnituse saatmiseks kliendile e-posti teel.

  • Pangandusrobot vastab interaktiivselt pangandusvajadustele. See pakub kontoga seotud teavet, käimasolevaid pakkumisi, aitab andmeid värskendada ja juhendab ka reiside broneerimise võimaluste juurde.

  • Tellimuste, tarnete ja logistika Bot, mis on aitamaks lahendada toidu kohaletoimetamise ning tellimustega seotud probleemide korral.



Turundus- ja müügivestlusbotid


Need intelligentsed robotid suudavad isikupärastada kliendikogemust, omada suuremat

kaasamisvõimet, jõuda laiema vaatajaskonnani, analüüsida klientide tagasisidet ja andmeid,

saata asjakohaseid teateid ja liigutada kliente sujuvalt läbi müügilehtri.


Mõned selle kategooria botimallid on:

  • E-kaubanduse robot toodete sirvimiseks otse vestlusroboti kaudu.

  • Hariduse bot võimaldab tulevastel õpilastel sirvida haridusasutuse erinevaid kursuste pakkumisi. Vestlusprogramm pakub ka üksikasju kursustasude, kestuse ja registreerimise kohta.

  • Automotive Lead Generation robot võimaldab klientidel saada teavet autode, funktsioonide, hindade jms kohta koos broneerimisteenustega.

  • Kinnisvara bot kogub klientidelt nõudmised selle kohta, mida nad otsivad ning genereerib personaalseid pakkumisi.

  • Küsimustiku bot turu-uuringute jaoks salvestab kasutaja antud vastused, arvutab nende nõudluse ja saadab kasutajale meili, milles kajastab tulemusi ja pakkumisi.

  • Sotsiaalmeedia turundusrobot on vestlusroboti mall sotsiaalmeedia turundusagentuuridele, mis teavitab administratsiooni iga uue müügivihje genereerimisest.



Meelelahutusrobotid


Meelelahutusrobotid on loodud meelelahutuse ja meedia eesmärgil. Nende robotite hulka kuuluvad:

  • Telesaadete bot on lihtne, kuid võimas vestlusrobot, mis aitab teenusepakkuja jaoks kanaleid vastavalt soovile ning kategooriale jälgida.

  • Kardisõidu bot on ideaalne vestlusboti mall karditeenuste broneerimiseks. Bot näitab ka teavet radade ja kartide kohta.

  • Mõistatuse bot klientide kaasamiseks mängude kaudu, et nad veebisaidile tagasi tuleksid.

  • Uudiste ja meedia bot aitamaks kasutajatel erinevate valitud uudisteni jõuda.

  • Kino bot võimaldab klientidel broneerida kinopileteid, lugeda arvustusi ja sirvida erinevaid žanre.

  • Youtube'i kanali robot uue sotsiaalmeedia sisu jagamiseks.

  • Podcast robot aitab kasutajal oma lemmikute teemadeni jõuda audio rubriigis.




Tänapäeval on kõikjal näha ettevõtetes erinevaid AI juturobitite tüüpe. Kuid kas olete

kunagi märganud, et pole kahte ühesugust vestlusrobotit?


Nende eesmärk, funktsioonid, dialoogivool, ülesanded, mille eest nad hoolitsevad, on kõik

täiesti erinevad! Miks see nii on? Kuna erinevat tüüpi ettevõtetel on erinevad nõuded ja

vajadused, mida vestlusrobot peab täitma. Seepärast on parim viis klientideni jõuda

erilahendusega juturoboti rajamisega sinu veebilehele. Vaata rohkem Evenstadi leheküljelt.


Head Bottingut!






コメント


bottom of page